IV. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, 01-03 Eylül 2016, Muğla, bildiri kitabı = 4th International Symposium on History Education, September 1-3, 2016, Muğla, full text book / editör Ayten Kiriş Avaroğulları.
Yer Numarası
B.I/7360
ISBN
9786054397563
Dil Kodu
Türkçe, İngilizce
Eser Adının Farklı Biçimi
4th International Symposium on History Education, September 1-3, 2016, Muğla, full text book
4. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, 01-03 Eylül 2016, Muğla, bildiri kitabı
Dördüncü Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, 01-03 Eylül 2016, Muğla, bildiri kitabı
4. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, 01-03 Eylül 2016, Muğla, bildiri kitabı
Dördüncü Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, 01-03 Eylül 2016, Muğla, bildiri kitabı
Yayın Bilgisi
Muğla : Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi ; 2016.
Fiziksel Niteleme
2 c. (1. c. 414 s. ; 2. c. 8 s., s. 415-827) : resim (çoğu renkli), şekil, harita, grafik, şema, tıpkıbasım, tablo ; 29 cm
Genel Not
Eser, Türk Tarih Kurumu Başkanlığı ve Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi'nin katkılarıyla hazırlanmıştır.
Bibliyografi, vb. Notu
Bibliyografya, bildiri sonlarındadır.
İçindekiler Notu
► 1. CİLT. 15 Temmuz süreci ve tarih eğitimi / Semih Aktekin, s. 11-12 -- Dünyada ve Türkiye’de ulus-devlet modelinin inşa sürecini dayatan tarih algısı üzerine bazı düşünceler / Bayram Bayrakdar, s. 13-17 -- TARİHÇİLİK MAKALELERİ. Prof. Dr. İbrahim Kafesoğlu ve tarih eğitiminde yeni bir anlayış / Fatma Aysel Dıngıl, s. 19-24 -- Tevrat, İncil ve Kur’ân-ı Kerîm’de ilahi mesajın iletiminde bir araç olarak tarih / Yunus İnce, s. 25-40 -- Tarihçilerin kutbu “Halil İnalcık Kitabı” bağlamında; Halil İnalcık’ın Türk tarih anlayışı ve eğitimine bakışı, teklif ve uyarılar / Nejdet Gök, Ayşe Sümeyye Gök, s. 41-48 -- Azerbaycan tarihçiliğinin gelişimine yeni bakış : tarihçiliğin perspektifleri / Sevinc Gasımova, Aytekin Yusifli, s. 49-61 -- Sosyolojik açıdan tarihçilik eleştirisi / Alkan Üstün, Bahattin Cizreli, s. 62-69 -- Türk Tarih Kurumu’nun Türkiye’deki tarih anlayışına etkisi / Cengiz Dönmez, Ömür Kızıl, s. 70-91 -- Avrupa’da profesyonel bir disiplin olarak Ortaçağ tarihçiliğinin doğuşu / Fatih Durgun, s. 92-98 -- Tarih’in kötüye kullanımı : gerçeklik ve yorum / İkbâl Vurucu, s. 99-110 -- Tarihi sürecin belirli bir kanuna uygunluğu konusu / Hacıyev Rövşen Sabiroğlu, s. 111-117 -- Annales Okulu’nun tarihyazımı içerisindeki yeri / Uğur Serçe, s. 118-122 -- Yeni çağın siyasi tarihi yazılırken; küresel tarih yazımında dönüşüm ve süreklilikler / Efe Sıvış, s. 123-141 -- Bir Osmanlı tarihçisi Abdi Efendi ve tarihi üzerine bir değerlendirme / Zeynep Özdem Köse, Osman Köse, s. 142-145 -- TARİH EĞİTİMİ MAKALELERİ. Cumhuriyet dönemi liselerde “İlkçağ Anadolu Uygarlıkları” konusundaki değişim : üç kitap üzerinden bir karşılaştırma / Ahmet Şimşek, Ayşe Taşkın, s. 147-157 -- Tarih derslerinde aktif ve öğrenci merkezli anlayışa ilişkin öğretmen görüşleri / Fatih Kalçık, Cansu Kalçık, s. 158-172 -- Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının Atatürkçülük kazanımlarına ulaşma düzeyleri / Cengiz Dönmez, Ali Altıkulaç, Salih Uslu, s. 173-180 -- Sözlü tarih yönteminin uygulanması ve yöntemin tarihçilik, tarih eğitim öğretimi açısından önemi / Ayşenur Bilge Zafer, s. 181-188 -- 8. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretimde kutu oyunlarının kullanımına yönelik örnek bir çalışma / Bilal Bayram, Özgür Arslan, s. 189-193 -- Bir kitap inceleme çalışması örneği : Rusya Federasyonu 5. sınıf tarih ders kitabı incelemesi / Nigar Maharramova Cengiz, s. 194-201 -- “Gençler Cihan Harbi’ni farklı perspektiflerden tartışıyor ve yazıyor” : bir projeyi tanıtmak / Yücel Kabapınar, Erol Köroğlu, Fırat Güllü, Nalan Balcı, s. 202-211 -- Changes and developments in Russia and Balkans in the perspective of US-EU relations / Onur Kaya, s. 212-217 -- Tarih eğitiminde disiplinler arası yaklaşım bağlamında Sanat Tarihi biliminin önemi / Evindar Yeşilbaş, s. 218-222 -- Üniversitelerde tarih eğitiminde disiplinlerarası yaklaşımın önemi ve uygulanabilirliği / Münevver Ebru Zeren, s. 223-229 -- Eğitsel bilgisayar oyunları ile desteklenmiş tarih öğretiminin öğrenci erişisine etkisi / Gülin Karabağ, Okan Aydoğan, s. 230-239 -- Başka ülkelerin tarih ders kitaplarında Türk/Osmanlı imajını konu eden tez araştırmaları hakkında bir inceleme / Ahmet Şimşek, s. 240-249 -- Tarihi dizilerde yansıtılan imgeler ve ortaokul öğrencilerinin tarihsel imgelem becerilerini kullanım durumunun analizi / Fatma Ünal, Cansu Kalçık, s. 250-263 -- Ortaokul öğrencilerinin tarihi dizilere ilişkin algılarının metafor yoluyla belirlenmesi / Fatma Ünal, Cansu Kalçık, s. 264-275 -- Yaşayan tarih müzesi konusunda Türkiye ölçeğinde bir durum değerlendirmesi : Altınköy Açık Hava Müzesi örneklemi / Hasan Işık, s. 276-288 -- Milli Mücadele Dönemi’ndeki hatıratların tarih eğitimindeki önemi / İbrahim Ersöz, Özgür Yıldız, Şevki Yungucu, s. 289-295 -- 21. yüzyılda Türkiye’de tarih öğretiminde son gelişmeler ve yeni tarih ders kitapları / Ahmet Nalcı, s. 296-319 -- Türkçe ders kitaplarında tarihî değerler / Edip Taşdemir, Mustafa Volkan Coşkun, s. 320-330 -- Ortaöğretim tarih derslerinde kullanılan görsel materyallerin öğrenci başarı ve tutumuna etkisi / Kamuran Özdemir, s. 331-369 -- Kimlik inşası ve aktarımında müzeler ve müzeciliğin rolü : 500. Yıl Vakfı Müzesi örneği / Berken Döner, Emel Baştürk Akca, s. 370-384 -- Meslek liselerinde tarih eğitimine dair öğrenci ve öğretmen değerlendirmeleri / Mesut Meyveci, s. 385-410 -- Milli Mücadele Dönemindeki işgallerin uygulamaları olarak anlatılması / Meşkure Yılmaz, s. 411-414.
► 2. CİLT. Biased, chauvinistic and prejudiced content in Pakistan’s history and Pakistan studies 12th grade intermediate textbook : hurdles faced by a teacher to convey the truth to her students / Natash Shahid, s. 415-429 -- Formasyon alan tarih bölümü mezunu öğretmen adaylarının tarih dersine ve öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları / Kubilay Yazıcı, Salih Uslu, Çiğdem Kozaner, s. 430-438 -- Sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının “Türkiye’nin en önemli sorununun ne olduğu” üzerine görüşleri ve çözüm önerileri hakkında bir değerlendirme / Osman Köse, Zeynep Özdem Köse, s. 439-445 -- Muğla Kıbrıs gazilerine göre Kıbrıs Barış Harekâtı : bir sözlü tarih denemesi / Özgür Yıldız, Ali Coşkun Şenyol, s. 446-453 -- Sosyal bilgiler ders kitaplarında “Ermeni meselesi” / Selim Koyuncu, Özgür Yıldız, s. 454-459 -- Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının tarihin sunumuna yönelik görüşleri / Cemil Cahit Yeşilbursa, s. 460-468 -- Sözlü tarih ve tarih öğretiminde kullanımı / İsmail Özçelik, s. 469-485 -- Bir direniş senfonisi : Şostakoviç ve sanatı / Özlem Onuk, Onur Işık, s. 486-494 -- Tarih bölümü son sınıf öğrencilerinin coğrafya kavramına ilişkin sahip oldukları metaforlar / Ahmet Sait Candan, Fatih Aydın, s. 495-507 -- Ortaöğretim 9. Sınıf tarih ders kitabında görsel materyallerin kullanılması / Kamuran Özdemir, s. 508-520 -- Tarihin öğrenimi ve öğretiminde coğrafya biliminden yararlanmanın gerekliliği / Ömer Ali Keskin, s. 521-531 -- The American history of immigration and its reflections on literary works / Onur Kaya, s. 532-535 -- Yerel tarih öğretim yöntemini sosyal bilgiler dersinde uygulamaya koymak / Yücel Kabapınar, Cemile Ayça Öztaşçı, s. 536-544 -- Üstün yetenekli öğrencilerin tarih öncesi döneme ilişkin algıları : yerel tarihi mekânların kullanılması / Faruk Taşkın, Yakup Ayaydın, s. 545-571 -- Türkçe ders kitapları metinlerinde tarih bilinci / Nilgün Açık Önkaş, s. 572-576 -- Fütürist öngörüler doğrultusunda tarih öğretimini yeniden düşünmek / Hüseyin Köksal, s. 577-581 -- EĞİTİM TARİHİ MAKALELERİ. Osmanlı Devleti’nde kimsesiz çocukların eğitimi ve topluma kazandırılmaları : Darülhayr-i Âli örneği / Hikmet Zeki Kapcı, s. 584-599 -- Tanzimat Dönemi’nde geleneksel eğitim kurumlarının ıslahı meselesi / Erol Çiydem, Yavuz Özdemir, s. 600-609 -- Osmanlı medreselerinin ve ulemasının ideolojik-siyasal kökenleri / Gürsoy Akça, s. 610-618 -- Sâlnâmelere göre Edirne Sancağında eğitim-öğretim (1870-1903) / Haluk Kayıcı, s. 619-640 -- II. Abdülhamid Dönemi’nde mülki (sivil) idadilerde ve yüksek mekteblerde din eğitiminde yapılan 1898 tarihli yenilikler / Hatip Yıldız, s. 641-660 -- İttihat ve Terakki Döneminde eğitim (1908-1918) / Şevki Yungucu, Özgür Yıldız, İbrahim Ersöz, s. 661-666 -- Modern eğitimde John Dewey raporu / Sinan Kıyanç, s. 667-679 -- Jön Türkler ve hürriyetçi tarih tasavvuru / Mehmet Kaan Çalen, s. 680-694 -- Muğla Şehri’nin tarihsel gelişimi / Bayram Akça, s. 695-699 -- Osmanlı Devleti’nde İstanbul’daki kız rüştiye mekteplerinin gelişimi (1859-1876) / Handan Bal, s. 700-706 -- Teoriden pratiğe yerel tarihin peşinde : yerel basında Muğla ve ilçelerinde öğretmen örgütlenmesi / Hamza Keleş, Cengiz Dönmez, Ayten Kiriş Avaroğulları, s. 707-719 -- İkinci Dünya Savaşı yıllarında Türkiye’de savaş tehdidine yönelik eğitim yaşamında görülen uygulamalar / Özlem Canarı, s. 720-731 -- Amerikan arşiv belgeleri ışığında İzmir Uluslararası Koleji / Özgür Yıldız, Selin Kesici, s. 732-740 -- Çok partili siyasi yaşama geçildikten sonra yazılan yurttaşlık bilgisi ders kitaplarında halkı aydınlatma araçları / Seval Yinilmez Akagündüz, s. 741-746 -- Türkistan’da eğitim reformu üzerine (Ceditçilik hareketinin ortaya çıkışı ve Türkistan âlimleri üzerindeki etkisi : Mahmud Hoca Behbudi ve Münevver Kâri örneği) / İzzetullah Zeki, s. 747-760 -- Cumhuriyet yılları eğitim tarihinde halka sağlık bilgisini sadeleştirerek anlatmaya çalışan bir eser : sıhhi konuşuk (1927) / Ümüt Akagündüz, s. 761-769 -- Bir Cumhuriyet vatandaşı yaratma projesi : “vatandaş için medeni bilgiler” / Emine Güntepe Yeşilbursa, Ali Altıkulaç, s. 770-787 -- Atatürk’ün yurt gezilerinde yaptığı konuşmaların içerik analizi : eğitim ve kültür konusunda tespitler / Gökçe Süzgün, s. 788-809 -- Klasik Osmanlı eğitim sisteminde iki büyük temsilci : Fatih ve Süleymaniye medreseleri / Ahmet Can Uysal, s. 810-818 -- Jakob Philipp Fallmerayer’in tarih anlayışı / Zeynep İnan Aliyazıcıoğlu, s. 819-826.
► 2. CİLT. Biased, chauvinistic and prejudiced content in Pakistan’s history and Pakistan studies 12th grade intermediate textbook : hurdles faced by a teacher to convey the truth to her students / Natash Shahid, s. 415-429 -- Formasyon alan tarih bölümü mezunu öğretmen adaylarının tarih dersine ve öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları / Kubilay Yazıcı, Salih Uslu, Çiğdem Kozaner, s. 430-438 -- Sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının “Türkiye’nin en önemli sorununun ne olduğu” üzerine görüşleri ve çözüm önerileri hakkında bir değerlendirme / Osman Köse, Zeynep Özdem Köse, s. 439-445 -- Muğla Kıbrıs gazilerine göre Kıbrıs Barış Harekâtı : bir sözlü tarih denemesi / Özgür Yıldız, Ali Coşkun Şenyol, s. 446-453 -- Sosyal bilgiler ders kitaplarında “Ermeni meselesi” / Selim Koyuncu, Özgür Yıldız, s. 454-459 -- Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının tarihin sunumuna yönelik görüşleri / Cemil Cahit Yeşilbursa, s. 460-468 -- Sözlü tarih ve tarih öğretiminde kullanımı / İsmail Özçelik, s. 469-485 -- Bir direniş senfonisi : Şostakoviç ve sanatı / Özlem Onuk, Onur Işık, s. 486-494 -- Tarih bölümü son sınıf öğrencilerinin coğrafya kavramına ilişkin sahip oldukları metaforlar / Ahmet Sait Candan, Fatih Aydın, s. 495-507 -- Ortaöğretim 9. Sınıf tarih ders kitabında görsel materyallerin kullanılması / Kamuran Özdemir, s. 508-520 -- Tarihin öğrenimi ve öğretiminde coğrafya biliminden yararlanmanın gerekliliği / Ömer Ali Keskin, s. 521-531 -- The American history of immigration and its reflections on literary works / Onur Kaya, s. 532-535 -- Yerel tarih öğretim yöntemini sosyal bilgiler dersinde uygulamaya koymak / Yücel Kabapınar, Cemile Ayça Öztaşçı, s. 536-544 -- Üstün yetenekli öğrencilerin tarih öncesi döneme ilişkin algıları : yerel tarihi mekânların kullanılması / Faruk Taşkın, Yakup Ayaydın, s. 545-571 -- Türkçe ders kitapları metinlerinde tarih bilinci / Nilgün Açık Önkaş, s. 572-576 -- Fütürist öngörüler doğrultusunda tarih öğretimini yeniden düşünmek / Hüseyin Köksal, s. 577-581 -- EĞİTİM TARİHİ MAKALELERİ. Osmanlı Devleti’nde kimsesiz çocukların eğitimi ve topluma kazandırılmaları : Darülhayr-i Âli örneği / Hikmet Zeki Kapcı, s. 584-599 -- Tanzimat Dönemi’nde geleneksel eğitim kurumlarının ıslahı meselesi / Erol Çiydem, Yavuz Özdemir, s. 600-609 -- Osmanlı medreselerinin ve ulemasının ideolojik-siyasal kökenleri / Gürsoy Akça, s. 610-618 -- Sâlnâmelere göre Edirne Sancağında eğitim-öğretim (1870-1903) / Haluk Kayıcı, s. 619-640 -- II. Abdülhamid Dönemi’nde mülki (sivil) idadilerde ve yüksek mekteblerde din eğitiminde yapılan 1898 tarihli yenilikler / Hatip Yıldız, s. 641-660 -- İttihat ve Terakki Döneminde eğitim (1908-1918) / Şevki Yungucu, Özgür Yıldız, İbrahim Ersöz, s. 661-666 -- Modern eğitimde John Dewey raporu / Sinan Kıyanç, s. 667-679 -- Jön Türkler ve hürriyetçi tarih tasavvuru / Mehmet Kaan Çalen, s. 680-694 -- Muğla Şehri’nin tarihsel gelişimi / Bayram Akça, s. 695-699 -- Osmanlı Devleti’nde İstanbul’daki kız rüştiye mekteplerinin gelişimi (1859-1876) / Handan Bal, s. 700-706 -- Teoriden pratiğe yerel tarihin peşinde : yerel basında Muğla ve ilçelerinde öğretmen örgütlenmesi / Hamza Keleş, Cengiz Dönmez, Ayten Kiriş Avaroğulları, s. 707-719 -- İkinci Dünya Savaşı yıllarında Türkiye’de savaş tehdidine yönelik eğitim yaşamında görülen uygulamalar / Özlem Canarı, s. 720-731 -- Amerikan arşiv belgeleri ışığında İzmir Uluslararası Koleji / Özgür Yıldız, Selin Kesici, s. 732-740 -- Çok partili siyasi yaşama geçildikten sonra yazılan yurttaşlık bilgisi ders kitaplarında halkı aydınlatma araçları / Seval Yinilmez Akagündüz, s. 741-746 -- Türkistan’da eğitim reformu üzerine (Ceditçilik hareketinin ortaya çıkışı ve Türkistan âlimleri üzerindeki etkisi : Mahmud Hoca Behbudi ve Münevver Kâri örneği) / İzzetullah Zeki, s. 747-760 -- Cumhuriyet yılları eğitim tarihinde halka sağlık bilgisini sadeleştirerek anlatmaya çalışan bir eser : sıhhi konuşuk (1927) / Ümüt Akagündüz, s. 761-769 -- Bir Cumhuriyet vatandaşı yaratma projesi : “vatandaş için medeni bilgiler” / Emine Güntepe Yeşilbursa, Ali Altıkulaç, s. 770-787 -- Atatürk’ün yurt gezilerinde yaptığı konuşmaların içerik analizi : eğitim ve kültür konusunda tespitler / Gökçe Süzgün, s. 788-809 -- Klasik Osmanlı eğitim sisteminde iki büyük temsilci : Fatih ve Süleymaniye medreseleri / Ahmet Can Uysal, s. 810-818 -- Jakob Philipp Fallmerayer’in tarih anlayışı / Zeynep İnan Aliyazıcıoğlu, s. 819-826.
Konu
Emeği Geçenler
Avaroğulları, Ayten Kiriş, editör.
Kurum Adı
Türk Tarih Kurumu, katkıda bulunan.
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, katkıda bulunan.
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, katkıda bulunan.
Toplantı Adı
International Symposium on History Education (4. : 2016 : Muğla)