IV. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, 01-03 Eylül 2016, Muğla, bildiri kitabı = 4th International Symposium on History Education, September 1-3, 2016, Muğla, full text book / editör Ayten Kiriş Avaroğulları.

Yer Numarası
B.I/7360
ISBN
9786054397563
Dil Kodu
Türkçe, İngilizce
Eser Adının Farklı Biçimi
4th International Symposium on History Education, September 1-3, 2016, Muğla, full text book
4. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, 01-03 Eylül 2016, Muğla, bildiri kitabı
Dördüncü Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, 01-03 Eylül 2016, Muğla, bildiri kitabı
Yayın Bilgisi
Muğla : Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi ; 2016.
Fiziksel Niteleme
2 c. (1. c. 414 s. ; 2. c. 8 s., s. 415-827) : resim (çoğu renkli), şekil, harita, grafik, şema, tıpkıbasım, tablo ; 29 cm
Genel Not
Eser, Türk Tarih Kurumu Başkanlığı ve Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi'nin katkılarıyla hazırlanmıştır.
Bibliyografi, vb. Notu
Bibliyografya, bildiri sonlarındadır.
İçindekiler Notu
► 1. CİLT. 15 Temmuz süreci ve tarih eğitimi / Semih Aktekin, s. 11-12 -- Dünyada ve Türkiye’de ulus-devlet modelinin inşa sürecini dayatan tarih algısı üzerine bazı düşünceler / Bayram Bayrakdar, s. 13-17 -- TARİHÇİLİK MAKALELERİ. Prof. Dr. İbrahim Kafesoğlu ve tarih eğitiminde yeni bir anlayış / Fatma Aysel Dıngıl, s. 19-24 -- Tevrat, İncil ve Kur’ân-ı Kerîm’de ilahi mesajın iletiminde bir araç olarak tarih / Yunus İnce, s. 25-40 -- Tarihçilerin kutbu “Halil İnalcık Kitabı” bağlamında; Halil İnalcık’ın Türk tarih anlayışı ve eğitimine bakışı, teklif ve uyarılar / Nejdet Gök, Ayşe Sümeyye Gök, s. 41-48 -- Azerbaycan tarihçiliğinin gelişimine yeni bakış : tarihçiliğin perspektifleri / Sevinc Gasımova, Aytekin Yusifli, s. 49-61 -- Sosyolojik açıdan tarihçilik eleştirisi / Alkan Üstün, Bahattin Cizreli, s. 62-69 -- Türk Tarih Kurumu’nun Türkiye’deki tarih anlayışına etkisi / Cengiz Dönmez, Ömür Kızıl, s. 70-91 -- Avrupa’da profesyonel bir disiplin olarak Ortaçağ tarihçiliğinin doğuşu / Fatih Durgun, s. 92-98 -- Tarih’in kötüye kullanımı : gerçeklik ve yorum / İkbâl Vurucu, s. 99-110 -- Tarihi sürecin belirli bir kanuna uygunluğu konusu / Hacıyev Rövşen Sabiroğlu, s. 111-117 -- Annales Okulu’nun tarihyazımı içerisindeki yeri / Uğur Serçe, s. 118-122 -- Yeni çağın siyasi tarihi yazılırken; küresel tarih yazımında dönüşüm ve süreklilikler / Efe Sıvış, s. 123-141 -- Bir Osmanlı tarihçisi Abdi Efendi ve tarihi üzerine bir değerlendirme / Zeynep Özdem Köse, Osman Köse, s. 142-145 -- TARİH EĞİTİMİ MAKALELERİ. Cumhuriyet dönemi liselerde “İlkçağ Anadolu Uygarlıkları” konusundaki değişim : üç kitap üzerinden bir karşılaştırma / Ahmet Şimşek, Ayşe Taşkın, s. 147-157 -- Tarih derslerinde aktif ve öğrenci merkezli anlayışa ilişkin öğretmen görüşleri / Fatih Kalçık, Cansu Kalçık, s. 158-172 -- Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının Atatürkçülük kazanımlarına ulaşma düzeyleri / Cengiz Dönmez, Ali Altıkulaç, Salih Uslu, s. 173-180 -- Sözlü tarih yönteminin uygulanması ve yöntemin tarihçilik, tarih eğitim öğretimi açısından önemi / Ayşenur Bilge Zafer, s. 181-188 -- 8. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretimde kutu oyunlarının kullanımına yönelik örnek bir çalışma / Bilal Bayram, Özgür Arslan, s. 189-193 -- Bir kitap inceleme çalışması örneği : Rusya Federasyonu 5. sınıf tarih ders kitabı incelemesi / Nigar Maharramova Cengiz, s. 194-201 -- “Gençler Cihan Harbi’ni farklı perspektiflerden tartışıyor ve yazıyor” : bir projeyi tanıtmak / Yücel Kabapınar, Erol Köroğlu, Fırat Güllü, Nalan Balcı, s. 202-211 -- Changes and developments in Russia and Balkans in the perspective of US-EU relations / Onur Kaya, s. 212-217 -- Tarih eğitiminde disiplinler arası yaklaşım bağlamında Sanat Tarihi biliminin önemi / Evindar Yeşilbaş, s. 218-222 -- Üniversitelerde tarih eğitiminde disiplinlerarası yaklaşımın önemi ve uygulanabilirliği / Münevver Ebru Zeren, s. 223-229 -- Eğitsel bilgisayar oyunları ile desteklenmiş tarih öğretiminin öğrenci erişisine etkisi / Gülin Karabağ, Okan Aydoğan, s. 230-239 -- Başka ülkelerin tarih ders kitaplarında Türk/Osmanlı imajını konu eden tez araştırmaları hakkında bir inceleme / Ahmet Şimşek, s. 240-249 -- Tarihi dizilerde yansıtılan imgeler ve ortaokul öğrencilerinin tarihsel imgelem becerilerini kullanım durumunun analizi / Fatma Ünal, Cansu Kalçık, s. 250-263 -- Ortaokul öğrencilerinin tarihi dizilere ilişkin algılarının metafor yoluyla belirlenmesi / Fatma Ünal, Cansu Kalçık, s. 264-275 -- Yaşayan tarih müzesi konusunda Türkiye ölçeğinde bir durum değerlendirmesi : Altınköy Açık Hava Müzesi örneklemi / Hasan Işık, s. 276-288 -- Milli Mücadele Dönemi’ndeki hatıratların tarih eğitimindeki önemi / İbrahim Ersöz, Özgür Yıldız, Şevki Yungucu, s. 289-295 -- 21. yüzyılda Türkiye’de tarih öğretiminde son gelişmeler ve yeni tarih ders kitapları / Ahmet Nalcı, s. 296-319 -- Türkçe ders kitaplarında tarihî değerler / Edip Taşdemir, Mustafa Volkan Coşkun, s. 320-330 -- Ortaöğretim tarih derslerinde kullanılan görsel materyallerin öğrenci başarı ve tutumuna etkisi / Kamuran Özdemir, s. 331-369 -- Kimlik inşası ve aktarımında müzeler ve müzeciliğin rolü : 500. Yıl Vakfı Müzesi örneği / Berken Döner, Emel Baştürk Akca, s. 370-384 -- Meslek liselerinde tarih eğitimine dair öğrenci ve öğretmen değerlendirmeleri / Mesut Meyveci, s. 385-410 -- Milli Mücadele Dönemindeki işgallerin uygulamaları olarak anlatılması / Meşkure Yılmaz, s. 411-414.
► 2. CİLT. Biased, chauvinistic and prejudiced content in Pakistan’s history and Pakistan studies 12th grade intermediate textbook : hurdles faced by a teacher to convey the truth to her students / Natash Shahid, s. 415-429 -- Formasyon alan tarih bölümü mezunu öğretmen adaylarının tarih dersine ve öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları / Kubilay Yazıcı, Salih Uslu, Çiğdem Kozaner, s. 430-438 -- Sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının “Türkiye’nin en önemli sorununun ne olduğu” üzerine görüşleri ve çözüm önerileri hakkında bir değerlendirme / Osman Köse, Zeynep Özdem Köse, s. 439-445 -- Muğla Kıbrıs gazilerine göre Kıbrıs Barış Harekâtı : bir sözlü tarih denemesi / Özgür Yıldız, Ali Coşkun Şenyol, s. 446-453 -- Sosyal bilgiler ders kitaplarında “Ermeni meselesi” / Selim Koyuncu, Özgür Yıldız, s. 454-459 -- Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının tarihin sunumuna yönelik görüşleri / Cemil Cahit Yeşilbursa, s. 460-468 -- Sözlü tarih ve tarih öğretiminde kullanımı / İsmail Özçelik, s. 469-485 -- Bir direniş senfonisi : Şostakoviç ve sanatı / Özlem Onuk, Onur Işık, s. 486-494 -- Tarih bölümü son sınıf öğrencilerinin coğrafya kavramına ilişkin sahip oldukları metaforlar / Ahmet Sait Candan, Fatih Aydın, s. 495-507 -- Ortaöğretim 9. Sınıf tarih ders kitabında görsel materyallerin kullanılması / Kamuran Özdemir, s. 508-520 -- Tarihin öğrenimi ve öğretiminde coğrafya biliminden yararlanmanın gerekliliği / Ömer Ali Keskin, s. 521-531 -- The American history of immigration and its reflections on literary works / Onur Kaya, s. 532-535 -- Yerel tarih öğretim yöntemini sosyal bilgiler dersinde uygulamaya koymak / Yücel Kabapınar, Cemile Ayça Öztaşçı, s. 536-544 -- Üstün yetenekli öğrencilerin tarih öncesi döneme ilişkin algıları : yerel tarihi mekânların kullanılması / Faruk Taşkın, Yakup Ayaydın, s. 545-571 -- Türkçe ders kitapları metinlerinde tarih bilinci / Nilgün Açık Önkaş, s. 572-576 -- Fütürist öngörüler doğrultusunda tarih öğretimini yeniden düşünmek / Hüseyin Köksal, s. 577-581 -- EĞİTİM TARİHİ MAKALELERİ. Osmanlı Devleti’nde kimsesiz çocukların eğitimi ve topluma kazandırılmaları : Darülhayr-i Âli örneği / Hikmet Zeki Kapcı, s. 584-599 -- Tanzimat Dönemi’nde geleneksel eğitim kurumlarının ıslahı meselesi / Erol Çiydem, Yavuz Özdemir, s. 600-609 -- Osmanlı medreselerinin ve ulemasının ideolojik-siyasal kökenleri / Gürsoy Akça, s. 610-618 -- Sâlnâmelere göre Edirne Sancağında eğitim-öğretim (1870-1903) / Haluk Kayıcı, s. 619-640 -- II. Abdülhamid Dönemi’nde mülki (sivil) idadilerde ve yüksek mekteblerde din eğitiminde yapılan 1898 tarihli yenilikler / Hatip Yıldız, s. 641-660 -- İttihat ve Terakki Döneminde eğitim (1908-1918) / Şevki Yungucu, Özgür Yıldız, İbrahim Ersöz, s. 661-666 -- Modern eğitimde John Dewey raporu / Sinan Kıyanç, s. 667-679 -- Jön Türkler ve hürriyetçi tarih tasavvuru / Mehmet Kaan Çalen, s. 680-694 -- Muğla Şehri’nin tarihsel gelişimi / Bayram Akça, s. 695-699 -- Osmanlı Devleti’nde İstanbul’daki kız rüştiye mekteplerinin gelişimi (1859-1876) / Handan Bal, s. 700-706 -- Teoriden pratiğe yerel tarihin peşinde : yerel basında Muğla ve ilçelerinde öğretmen örgütlenmesi / Hamza Keleş, Cengiz Dönmez, Ayten Kiriş Avaroğulları, s. 707-719 -- İkinci Dünya Savaşı yıllarında Türkiye’de savaş tehdidine yönelik eğitim yaşamında görülen uygulamalar / Özlem Canarı, s. 720-731 -- Amerikan arşiv belgeleri ışığında İzmir Uluslararası Koleji / Özgür Yıldız, Selin Kesici, s. 732-740 -- Çok partili siyasi yaşama geçildikten sonra yazılan yurttaşlık bilgisi ders kitaplarında halkı aydınlatma araçları / Seval Yinilmez Akagündüz, s. 741-746 -- Türkistan’da eğitim reformu üzerine (Ceditçilik hareketinin ortaya çıkışı ve Türkistan âlimleri üzerindeki etkisi : Mahmud Hoca Behbudi ve Münevver Kâri örneği) / İzzetullah Zeki, s. 747-760 -- Cumhuriyet yılları eğitim tarihinde halka sağlık bilgisini sadeleştirerek anlatmaya çalışan bir eser : sıhhi konuşuk (1927) / Ümüt Akagündüz, s. 761-769 -- Bir Cumhuriyet vatandaşı yaratma projesi : “vatandaş için medeni bilgiler” / Emine Güntepe Yeşilbursa, Ali Altıkulaç, s. 770-787 -- Atatürk’ün yurt gezilerinde yaptığı konuşmaların içerik analizi : eğitim ve kültür konusunda tespitler / Gökçe Süzgün, s. 788-809 -- Klasik Osmanlı eğitim sisteminde iki büyük temsilci : Fatih ve Süleymaniye medreseleri / Ahmet Can Uysal, s. 810-818 -- Jakob Philipp Fallmerayer’in tarih anlayışı / Zeynep İnan Aliyazıcıoğlu, s. 819-826.
Emeği Geçenler
Avaroğulları, Ayten Kiriş, editör.
Kurum Adı
Türk Tarih Kurumu, katkıda bulunan.
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, katkıda bulunan.
Toplantı Adı
International Symposium on History Education (4. : 2016 : Muğla)