Eǧitimde gelecek arayışları : Dünden Bugüne Türkiye'de Beceri, Ahlak ve Deǧerler Eǧitimi Uluslararası Sempozyumu, 16-18 Nisan 2015, Bartın / yayına hazırlayanlar Arzu Güvenç Saygın, Murat Saygın.

Yer Numarası
A.VIII/6229
ISBN
9789751631800 (tk.)
9789751631817 (1. c.)
9789751631824 (2. c.)
Dil Kodu
Türkçe
Eser Adının Farklı Biçimi
Eǧitimde gelecek arayışları
Eǧitimde gelecek arayışları : dünden bugüne Türkiye'de beceri, ahlak ve deǧerler eǧitimi
Seeking a better future in education : International Symposium on Education of Skills, Morals and Values in Turkey from the Past to the Present, 16-18 April 2015, Bartın
Yayın Bilgisi
Ankara : Atatürk Araştırma Merkezi, 2016.
Fiziksel Niteleme
2 c. (1. c. xxxiv, 830 s. ; 2. c. xv s., s. [833]-1527) : resim (çoğu renkli), grafik, tıpkıbasım, tablo ; 25 cm.
Dizi
Atatürk Araştırma Merkezi yayınları
Genel Not
Eser adı dış kapakta "Eǧitimde Gelecek Arayışları: Dünden Bugüne Türkiye'de Beceri, Ahlak ve Deǧerler Eǧitimi" olarak geçmektedir.
Bibliyografi, vb. Notu
Bibliyografya bildiri sonlarındadır.
İçindekiler Notu
► 1. Cilt. Değerler eğitiminde yaklaşım ve modeller / Firdevs Güneş, s. [1]-20 -- Değer eğitimine bir çözüm olarak değer bilinçlendirme/ Hasan Bacanlı, s. [21]-28 -- Türkiye’de değerler eğitimi konusunda yapılan araştırmalar / Mustafa Güçlü, s. [29]-58 -- Sürüklendiğimiz varoluşsal boşluk ve değerler / Esat Şanlı, Kurtman Ersanlı, s. [59]-78 -- Değerler eğitimi üzerine düşünceler: araştırmaların bütünleştirilmesi / Kürşad Yılmaz, s. [79]-100 -- Erken çocukluk döneminde değerler ve ahlak eğitiminin yeri ve önemi / Gülşah Neriman Balıkcı, s. [101]-113 -- Değerler eğitiminin durumsallık boyutu / Mehmet Ülger, Mehmet Ali Dombaycı, s. [115]-131 -- Çocuklara ve gençlere olumlu ahlaki ve insani değerlerin kazandırılmasında edebî metinlerin rolü ve önemi / Mehmet Emin Gönen, s. [133]-145 -- Demokratik değerlerin kazandırılmasında geleneksel çocuk oyunları / Mehmet Katrancı, Pınar Bulut, Yasemin Kuşdemir, s. [147]-171 -- Dewey’e göre ahlak ve değer eğitimi: faydacı ahlaka eleştiriler / Burcu Sel, M. Akif Sözer, s. [173]-187 -- Bir arada yaşama ideallerinin dayanakları / Hüseyin Öztürk, s. [189]-198 – Millî Eğitim Şuralarında değerler eğitimi / Talat Aytan, Nail Güney, s. [199]-218 -- Eğitime biçilen rol: yetenek geliştirme mi? Kimlik dönüştürme mi? / Mahmut Bozan, s. [219]-234 -- Sınıf öğretmenlerinin değer eğitiminin daha çok nerede verilmesi gerektiğine yönelik düşüncelerinin değerlendirilmesi / Gizem Saygılı, Mevlüt Gündüz, Hüseyin Talha Gülsoy, s. [237]-251 -- Akademisyen ve öğretmenlerin karma ve tek cinsiyete dayalı eğitim konusundaki görüşleri / Bünyamin Sarıkaya, Yusuf Söylemez, s. [253]-280 -- Akademisyenlerin bilimsel araştırma tutumlarının akademik etik değerler açısından incelenmesi / H. Ahmet Kırkkılıç, Oğuzhan Sevim, Yusuf Söylemez, s. [281]-302 -- Hoşgörü değerine yönelik etkinliğin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi / Fatma Ünal, Harun Er, Davut Gürel, s. [303]-313 -- Etkinliklerin öğrencilerin vefa değerine ilişkin farkındalıklarına etkisi / Sabri Sidekli, Yıldıray Aydın, Kudret Aykırı, Ömer Kemiksiz, s. [315]-334 -- Kutadgu Bilig’in suç işleme motivasyonuna olumsuz etki yapabilecek değerler bakımından incelenmesi / Yusuf Söylemez, H. Ahmet Kırkkılıç, Oğuzhan Sevim, s. [335]-369 -- Türk ninnilerinin çocukların değer eğitimine ve kelime hazinelerine katkısının incelenmesi / Erol Duran, Esra Yalçıntaş, s. [371]-380 -- Barış Manço’ nun şarkılarında değer aktarımı / Ahmet Zeki Güven, s. [381]-398 -- İlköğretim öğrencilerinin hoşgörü eğitimlerinin belirlenmesi: Antakya örneği / Elif Aladağ, Halil İbrahim Gündüz, Özlem Parlayan, s. [399]-415 -- Üniversite öğrencilerin aile değerlerine bakışı / Arzu Özyürek, Asya Çetin, Sakine Erakman, s. [417]-439 -- Öğretmen adaylarının sahip olduğu sosyal değerler ile kritik düşünme düzeylerinin incelenmesi / Asuman Seda Saracaloğlu, İlke Evin Gencel, Mehmet Altın, s. [441]-465 -- Elektronik öğrenme içeriklerinin ahlak ve değer eğitimi yönüyle incelenmesi / Ayşe Derya Işık, s. [467]-483 -- Günümüzde gittikçe kaybolan değerlerimizin belirlenmesi ve bu duruma yönelik çözüm önerilerinin geliştirilmesi üzerine nitel bir araştırma / Süleyman Erkam Sulak, Mevlüt Gündüz, Ömer Kemiksiz, s. [485]-501 -- Öğrenci, öğretmen ve müze çalışanı görüşmesi doğrultusunda çocuk müzesi kazanımlarının gerçekleşme düzeyleri: Ankara Çocuk Müzesi örneği / Dilek Türkan, Kerim Gündoğdu, s. [503]-529 -- Hayat bilgisi dersinde sevgiyle ilgili kazanımların gerçekleşme düzeyi / Çetin Semerci, s. [531]-544 -- Sınıf öğretmeni adaylarının gazete, kitap ve dergi takip etme sıklıkları ile sosyal değerler düzeyi arasındaki farkın incelenmesi / Soner Aladağ, Gürkan Kuşcuoğlu, s. [545]-572 -- Öğretmen adaylarının bireysel değerleri ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişki / Yasemin Kuşdemir, Mehmet Katrancı, s. [573]-593 -- Hoşgörü değerlerinin kazandırılmasıyla var olan önyargıların azaltılması / Mehmet Tok, Osman Bostanoğlu, s. [595]-622 -- Değerler eğitimi etkinliklerinin okul öncesi öğretmenlerine göre değerlendirilmesi: nitel bir çalışma / Hamdi Karakaş, s. [623]-649 -- Çocuk oyunlarında eğitim problemi / Fuzuli Bayat, s. [651]-667 -- Öğretmen adaylarının sosyal medya kullanımlarının değerler açısından incelenmesi / Yasemin Büyükşahin, Tuğba Ecevit, s. [669]-691 -- Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü öğrencilerinde ahlak ve değerler eğitimi algısı / Erdoğan Köycü, s. [693]-714 -- Ana dili eğitiminde duygusal okuryazarlık / Aziz Kılınç, Mazhar Bal, s. [715]-734 -- Değerler eğitiminde çizgi filmlerin işlevi / Bahadır Gülden, s. [735]-765 -- Ceza infaz kurumlarında değerler eğitiminin öğretmen ve hükümlü-tutuklu görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi / Hatice Altunkaya, s. [767]-791 -- Okul çağındaki çocuklar için yazılmış çeviri eserlerde kullanılan görsellerin değer aktarımındaki etkisi / Kadir Kaplan, s. [793]-810 -- Değerlerin çözülmesi bağlamında medya, bilişim ve iletişim teknolojilerinin insan psikolojisi üzerindeki etkisi / Orhan Gürsu, s. [811]-830.
► 2. Cilt. II. Meşrutiyet döneminde ‘‘ Mekteblere mahsus ilm-i terbiye-i eftal’’ üzerine değerlendirmeler / Necati Çavdar, s. [833]-854 -- Osmanlı devleti döneminde beceri eğitimi uygulamalarına bir örnek: ‘‘ Hamidiye Sanayi Mektebi (Islahhane) ’’/ Nursal Kumaş, s. [855]-875 -- Ahiliğin görgü kuralları ve eğitimde değer anlayışı / Ali Haşim, s. [877]-884 -- Meşrutiyet’ten Cumhuriyet’e Osmanlı basınında ahlak telâkkisine dair yazılar (Arkadaş, Beyanül Hak, İkdam, Malumat, Sebilürreşad, Servet-i Fünun adlı gazete ve dergilere göre) / Emrah Çetin, s. [885]-907 -- Ahlaki eğitim rehberi olarak Azmî Pir Mehmed’in Enîsü’l-Ârifîn’i / Fatih Koyuncu, s. [909]-949 -- Günümüz eğitim sorunlarının çözümünde gelenekten yararlanma: Eşrefoğlu Rûmî örneği / Mustafa Güneş, s. [951]-964 -- Ahlaklı ve medeni nesiller yetiştirmek: malumat-ı medeniye ders kitapları, 1908-1918 / Fatma Tunç Yaşar, s. [965]-984 -- Ahmet Mithat Efendi’nin tiyatrolarında değerler / Mehmet Baştürk, s. [985]-1006 -- Hükümdarlık kurumunun ‘‘mentör’’ü veya liderlik ve yöneticilik eğitiminde ‘‘lala’’ lar / Kenan Ziya Taş, s. [1007]-1015 -- XX. yüzyılda Türkiye’de bilimsel ahlak örneği ve bir karşılaştırma / Vüsale Musalı, s. [1017]-1030 -- Nurettin Topçu ve ahlak eğitimi / Mustafa Cihan, s. [1031]-1044 -- Japonya ve İngiltere’de değerler eğitiminin incelemesi / Firdevs Güneş, Neslihan Köse, s. [1047]-1058 -- Türkiye ve Kazakistan Cumhuriyeti ilkokullarındaki hayat bilgisi dersi programında yer alan değerlere yönelik amaçların karşılaştırılması / Lyazzat Beisenbayeva, Yücel Gelişli, s. [1059]-1074 -- Azerbaycan’da geleneksel mevsimi oyunlar: içerdiği kutsallık ve mitolojik değerler sistemi / Mehseti İsmayıl, s. [1075]-1087 -- Üniversitelerde öğretmen hazırlığında beceri, ahlak ve insani değerler eğitimi / Fahreddin Yusifov, s. [1089] -1097 -- 21. Yüzyılda Avrupalı Türklerin ana dili eğitimi ve AB göçmen politikası (Almanya örneği) / Abdulkadir İnaltekin, s. [1099]-1139 -- Almanya’da yaşayan Türk çocuk ve gençlerin ana dildeki yetersizliklerinin kültür, ahlak ve değere yansımaları / N. Zehra Berçin, s. [1141]-1148 -- Uluslararası öğrencilerin gözüyle dünyada değerler ve gelecek = Values and future by aspect of international students / Berrin Mazıcı, s. [1149]-1159 -- Türkiye Türkçesi ve Kırgız edebiyatında şiirde sufi kavramı ve eğitim / Camila Bokoyeva, s. [1161]-1169 -- Maarifçilerin tarihi eserlerinde Türk- Müslüman halklarının beceri, ahlak ve değer konularına ilişkin metinler: Sovyet tarihçiliğinde sorunun araştırılma derecesi: farklı yaklaşımlar / Sevinç Qasımova, s. [1171]-1199 -- Bilim felsefesi ve eğitim felsefesi ile ahlak, din ve değerler eğitimi ilişkisi / Zülfü Demirtaş, Servet Balıkcı, s. [1203]-1217 -- Modernleşme sürecinde çözülen aile bağları çerçevesinde aile eğitimi / Zafer Yıldız, s. [1219]- 1231 -- Bilgi ve eylem arasında Mevlana’da estetik değerler eğitimi: Mesnevi merkezli bir okuma denemesi / Rıfat Atay, s. [1233]-1247 -- Çocuklara ahlaki değerleri kazandırmada din eğitiminin rolü / Abdullah Akın, s. [1249]-1262 -- Farklılıkta birlik, hoşgörü ve yaratıcılığın imkanı olarak mistik / sufi felsefe / Abdüllatif Tüzer, s. [1263]-1280 -- Okul öncesi öğretmenlerinin değerler eğitimine ilişkin çocukların farkındalık düzeylerini geliştirmeye yönelik kullandıkları yöntem ve tekniklerin incelenmesi / Elçin Yazıcı, Işıl Yaman Baydar, Yücel Gelişli, s. [1283]-1298 -- Değer aktarıcısı olarak atasözlerinin kullanılmasında bir yöntem önerisi: drama yöntemi / Pınar Bulut, s. [1299]-1312 -- Düşünme becerileri ve değerler eğitimi açısından açık sınıf uygulamaları / İlke Evin Gencel, s. [1313]-1331 -- Ahlak ve değer eğitiminde yerel bir model: Simav yarenlik geleneği / Yusuf Ziya Beydüz, s. [1333]-1349 – Küçük Yürekler İyilik Yapıyor Projesi / Onur Demir, Nihan Karabulut, s. [1351]-1356 – Dürüstlük ve hoşgörü değerlerinin öğretimine yönelik bir uygulama örneğinin değerlendirilmesi (Eskişehir Şehit Mutlu Yıldırım Ortaokulu örneği) / Fatma Ünal, Ferrah Nigar, Nurettin Nigar, Şenol Yaka, s. [1357]-1372 – İlkokul öğrencileri için hazırlanan web tabanlı değerler eğitimi sitesinin tanıtılması / Seher Balcı Çelik, Kemal Özcan, s. [1373]-1389 -- Eğitimin geleceğini inşa etme üzerine bir öneri: Türkiye Okuma ve Yazma Merkezleri (TOYMER) / Ali Fuat Arıcı, s. [1391]-1398 -- İstasyon tekniğine dayalı değerler eğitimi uygulaması: hoşgörü istasyonları / Pınar Yakar, Ali Yakar, s. [1399]-1414 -- Sınıf öğretmeni adaylarının saygı ve sorumluluk değerlerinin öğretimine ilişkin oluşturdukları etkinliklerin değerlendirilmesi / Ebru Uzunkol, s. [1415]-1437 -- Demokratik okul kültürü oluşturmada demokrasi etkinliklerinin rolü / M. Veysel Top, Fatma Gülşah Aktı, Ahmet Feti Kavak, s. [1439]-1447 -- İlkokullarda 2. ve 4. sınıf öğrencilerinin değer ile ahlak kavramlarına ilişkin algıları / Belgin Bal İncebacak, s. [1449]-1467 -- Karakter eğitiminde değerler çatışması ve alışkanlıklar problemi / Mehmet Kasım Özgen, s. [1469]-1499 -- Türkiye’de ahlak ve değerler eğitimi kapsamında okullarımızdaki tarih derslerinde “Millî Bilinç” uyandırma meselesi / Orhan Neçare, s. [1501]-1515.
Dil Notu
Bildiriler İngilizce özet içerir.
Emeği Geçenler
Saygın, Arzu Güvenç, yayına hazırlayan.
Saygın, Murat, yayına hazırlayan.
Dizi Ek Girişi- Tek Biçim Başlık
Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Atatürk Araştırma Merkezi yayınları.
AKDTYK Atatürk Araştırma Merkezi yayınları.