Millî Eğitim Sempozyumu : Türkiye'nin millî eğitim sistemi dünü, bugünü ve geleceği, 03-04 Mayıs 2014, Ankara / editör Tacettin Çetinkaya ; redaksiyon ve tashih Yusuf Yalanız.

Yer Numarası
A.VIII/6484
ISBN
9789759682781
Dil Kodu
Türkçe
Yayın Bilgisi
Ankara : Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Merkezi (ESAM), 2014.
Fiziksel Niteleme
311 s., [10] s. resim : resim (renkli), şema, tıpkıbasım, tablo ; 24 cm.
Dizi
Sempozyum serisi ; 2
Bibliyografi, vb. Notu
Bibliyografik bilgi içerir.
İçindekiler Notu
Türkiye’deki eğitim tecrübesinin eğitim sosyolojisi açısından bir değerlendirme denemesi / İsmail Doğan, s. 59-84 -- İdeolojiden pedagojiye millî eğitim müfredatı ve yeni imkânlar / Mustafa Orçan, s. 85-91 -- Eğitimde endoktrinasyon ve Türkiye örneği / Ali Yalçın, s. 93-106 -- Ahlâki açıdan modern okulun açmazı eleştirel bir bakış / Selahattin Turan, s. 111-120 -- Müfredatın meşrûiyeti meselesi / Güray Kırpık, s. 121-129 -- Beşeri gelişme ve eğitim imar-irfan eksenli eğitim / Arif Ersoy, s. 131-156 -- Değer eğitim modeli olarak değer boyutlandırma yaklaşımı / Hasan Bacanlı, s. 161-166 -- 23’e 5 kala Türkiye’nin eğitim sistemi / Aytaç Açıkalın, s. 167-172 -- Bu okulda hayat var; adab-ı muaşeret eğitimi / Cemil Keskin, s. 173-177 -- Öğretmen liderler yetiştirmek / Servet Özdemir, s. 181-190 -- Güven/özgüven temelinde öğretmen, öğrenci, veli ilişkileri / Yaşar Uğurlu, s. 191-211 -- Öğretmen yeterlilikleri; öğrenci-veli ilişkileri / Mustafa Aydın, s. 213-219 -- Temel eğitimden ortaöğretime geçişte yeni sistemin değerlendirilmesi / Bekir Gür, s. 223-242 -- MEB-AB gençlik projeleri; sorunlar ve öneriler / Abdulvehap Mete, s. 243-255 -- Örtük sekülerleştirmenin pedagojisi : Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi 4-12 sınıflar öğretim programı üzerine bir inceleme / Musa Öztürk, s. 259-282 -- Okul temelli mesleki eğitim / Bayram Yalçın, s. 283-298 -- Nasıl bir eğitim tasavvuru? / Yusuf Kaplan, s. 299-305.
Emeği Geçenler
Çetinkaya, Tacettin, editör.
Yalanız, Yusuf, redaktör, tashih.