Eǧitimde gelecek arayışları : dünden bugüne Türkiye'de beceri, ahlak ve deǧerler eǧitimi uluslararası sempozyumu, 16-18 Nisan 2015, Bartın / yayına hazırlayanlar Arzu Güvenç Saygın, Murat Saygın.
Eǧitimde gelecek arayışları :
Dewey Numarası
379.9561 EĞİ 2016
Yer Numarası
ATAM/6501
ISBN
9789751631800 (tk.)
9789751631817 (c. 1)
9789751631824 (c. 2)
9789751631817 (c. 1)
9789751631824 (c. 2)
Dil Kodu
Türkçe
Kütüphane
Atatürk Araştırma Merkezi Kütüphanesi
Eser Adının Farklı Biçimi
Eǧitimde gelecek arayışları
Eǧitimde gelecek arayışları : dünden bugüne Türkiye'de beceri, ahlak ve deǧerler eǧitimi
Seeking a better future in education : International Symposium on Education of Skills, Morals and Values in Turkey from the Past to the Present, 16-18 April 2015, Bartın
Eǧitimde gelecek arayışları : dünden bugüne Türkiye'de beceri, ahlak ve deǧerler eǧitimi
Seeking a better future in education : International Symposium on Education of Skills, Morals and Values in Turkey from the Past to the Present, 16-18 April 2015, Bartın
Yayın Bilgisi
Ankara : Atatürk Araştırma Merkezi, 2016.
Fiziksel Niteleme
2 c. : res. grafik, tıpkıbasım, tablo ; 25 cm.
Dizi
Atatürk Araştırma Merkezi yayınları
Genel Not
Eser adı dış kapakta "Eǧitimde Gelecek Arayışları: Dünden Bugüne Türkiye'de Beceri, Ahlak ve Deǧerler Eǧitimi" olarak geçmektedir.
Bibliyografi, vb. Notu
Bibliyografya bildiri sonlarındadır.
İçindekiler Notu
► 1. Cilt. Değerler eğitiminde yaklaşım ve modeller / Firdevs Güneş, s. [1]-20 -- Değer eğitimine bir çözüm olarak değer bilinçlendirme/ Hasan Bacanlı, s. [21]-28 -- Türkiye’de değerler eğitimi konusunda yapılan araştırmalar / Mustafa Güçlü, s. [29]-58 -- Sürüklendiğimiz varoluşsal boşluk ve değerler / Esat Şanlı, Kurtman Ersanlı, s. [59]-78 -- Değerler eğitimi üzerine düşünceler: araştırmaların bütünleştirilmesi / Kürşad Yılmaz, s. [79]-100 -- Erken çocukluk döneminde değerler ve ahlak eğitiminin yeri ve önemi / Gülşah Neriman Balıkcı, s. [101]-113 -- Değerler eğitiminin durumsallık boyutu / Mehmet Ülger, Mehmet Ali Dombaycı, s. [115]-131 -- Çocuklara ve gençlere olumlu ahlaki ve insani değerlerin kazandırılmasında edebî metinlerin rolü ve önemi / Mehmet Emin Gönen, s. [133]-145 -- Demokratik değerlerin kazandırılmasında geleneksel çocuk oyunları / Mehmet Katrancı, Pınar Bulut, Yasemin Kuşdemir, s. [147]-171 -- Dewey’e göre ahlak ve değer eğitimi: faydacı ahlaka eleştiriler / Burcu Sel, M. Akif Sözer, s. [173]-187 -- Bir arada yaşama ideallerinin dayanakları / Hüseyin Öztürk, s. [189]-198 – Millî Eğitim Şuralarında değerler eğitimi / Talat Aytan, Nail Güney, s. [199]-218 -- Eğitime biçilen rol: yetenek geliştirme mi? Kimlik dönüştürme mi? / Mahmut Bozan, s. [219]-234 -- Sınıf öğretmenlerinin değer eğitiminin daha çok nerede verilmesi gerektiğine yönelik düşüncelerinin değerlendirilmesi / Gizem Saygılı, Mevlüt Gündüz, Hüseyin Talha Gülsoy, s. [237]-251 -- Akademisyen ve öğretmenlerin karma ve tek cinsiyete dayalı eğitim konusundaki görüşleri / Bünyamin Sarıkaya, Yusuf Söylemez, s. [253]-280 -- Akademisyenlerin bilimsel araştırma tutumlarının akademik etik değerler açısından incelenmesi / H. Ahmet Kırkkılıç, Oğuzhan Sevim, Yusuf Söylemez, s. [281]-302 -- Hoşgörü değerine yönelik etkinliğin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi / Fatma Ünal, Harun Er, Davut Gürel, s. [303]-313 -- Etkinliklerin öğrencilerin vefa değerine ilişkin farkındalıklarına etkisi / Sabri Sidekli, Yıldıray Aydın, Kudret Aykırı, Ömer Kemiksiz, s. [315]-334 -- Kutadgu Bilig’in suç işleme motivasyonuna olumsuz etki yapabilecek değerler bakımından incelenmesi / Yusuf Söylemez, H. Ahmet Kırkkılıç, Oğuzhan Sevim, s. [335]-369 -- Türk ninnilerinin çocukların değer eğitimine ve kelime hazinelerine katkısının incelenmesi / Erol Duran, Esra Yalçıntaş, s. [371]-380 -- Barış Manço’ nun şarkılarında değer aktarımı / Ahmet Zeki Güven, s. [381]-398 -- İlköğretim öğrencilerinin hoşgörü eğitimlerinin belirlenmesi: Antakya örneği / Elif Aladağ, Halil İbrahim Gündüz, Özlem Parlayan, s. [399]-415 -- Üniversite öğrencilerin aile değerlerine bakışı / Arzu Özyürek, Asya Çetin, Sakine Erakman, s. [417]-439 -- Öğretmen adaylarının sahip olduğu sosyal değerler ile kritik düşünme düzeylerinin incelenmesi / Asuman Seda Saracaloğlu, İlke Evin Gencel, Mehmet Altın, s. [441]-465 -- Elektronik öğrenme içeriklerinin ahlak ve değer eğitimi yönüyle incelenmesi / Ayşe Derya Işık, s. [467]-483 -- Günümüzde gittikçe kaybolan değerlerimizin belirlenmesi ve bu duruma yönelik çözüm önerilerinin geliştirilmesi üzerine nitel bir araştırma / Süleyman Erkam Sulak, Mevlüt Gündüz, Ömer Kemiksiz, s. [485]-501 -- Öğrenci, öğretmen ve müze çalışanı görüşmesi doğrultusunda çocuk müzesi kazanımlarının gerçekleşme düzeyleri: Ankara Çocuk Müzesi örneği / Dilek Türkan, Kerim Gündoğdu, s. [503]-529 -- Hayat bilgisi dersinde sevgiyle ilgili kazanımların gerçekleşme düzeyi / Çetin Semerci, s. [531]-544 -- Sınıf öğretmeni adaylarının gazete, kitap ve dergi takip etme sıklıkları ile sosyal değerler düzeyi arasındaki farkın incelenmesi / Soner Aladağ, Gürkan Kuşcuoğlu, s. [545]-572 -- Öğretmen adaylarının bireysel değerleri ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişki / Yasemin Kuşdemir, Mehmet Katrancı, s. [573]-593 -- Hoşgörü değerlerinin kazandırılmasıyla var olan önyargıların azaltılması / Mehmet Tok, Osman Bostanoğlu, s. [595]-622 -- Değerler eğitimi etkinliklerinin okul öncesi öğretmenlerine göre değerlendirilmesi: nitel bir çalışma / Hamdi Karakaş, s. [623]-649 -- Çocuk oyunlarında eğitim problemi / Fuzuli Bayat, s. [651]-667 -- Öğretmen adaylarının sosyal medya kullanımlarının değerler açısından incelenmesi / Yasemin Büyükşahin, Tuğba Ecevit, s. [669]-691 -- Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü öğrencilerinde ahlak ve değerler eğitimi algısı / Erdoğan Köycü, s. [693]-714 -- Ana dili eğitiminde duygusal okuryazarlık / Aziz Kılınç, Mazhar Bal, s. [715]-734 -- Değerler eğitiminde çizgi filmlerin işlevi / Bahadır Gülden, s. [735]-765 -- Ceza infaz kurumlarında değerler eğitiminin öğretmen ve hükümlü-tutuklu görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi / Hatice Altunkaya, s. [767]-791 -- Okul çağındaki çocuklar için yazılmış çeviri eserlerde kullanılan görsellerin değer aktarımındaki etkisi / Kadir Kaplan, s. [793]-810 -- Değerlerin çözülmesi bağlamında medya, bilişim ve iletişim teknolojilerinin insan psikolojisi üzerindeki etkisi / Orhan Gürsu, s. [811]-830.
► 2. Cilt. II. Meşrutiyet döneminde ‘‘ Mekteblere mahsus ilm-i terbiye-i eftal’’ üzerine değerlendirmeler / Necati Çavdar, s. [833]-854 -- Osmanlı devleti döneminde beceri eğitimi uygulamalarına bir örnek: ‘‘ Hamidiye Sanayi Mektebi (Islahhane) ’’/ Nursal Kumaş, s. [855]-875 -- Ahiliğin görgü kuralları ve eğitimde değer anlayışı / Ali Haşim, s. [877]-884 -- Meşrutiyet’ten Cumhuriyet’e Osmanlı basınında ahlak telâkkisine dair yazılar (Arkadaş, Beyanül Hak, İkdam, Malumat, Sebilürreşad, Servet-i Fünun adlı gazete ve dergilere göre) / Emrah Çetin, s. [885]-907 -- Ahlaki eğitim rehberi olarak Azmî Pir Mehmed’in Enîsü’l-Ârifîn’i / Fatih Koyuncu, s. [909]-949 -- Günümüz eğitim sorunlarının çözümünde gelenekten yararlanma: Eşrefoğlu Rûmî örneği / Mustafa Güneş, s. [951]-964 -- Ahlaklı ve medeni nesiller yetiştirmek: malumat-ı medeniye ders kitapları, 1908-1918 / Fatma Tunç Yaşar, s. [965]-984 -- Ahmet Mithat Efendi’nin tiyatrolarında değerler / Mehmet Baştürk, s. [985]-1006 -- Hükümdarlık kurumunun ‘‘mentör’’ü veya liderlik ve yöneticilik eğitiminde ‘‘lala’’ lar / Kenan Ziya Taş, s. [1007]-1015 -- XX. yüzyılda Türkiye’de bilimsel ahlak örneği ve bir karşılaştırma / Vüsale Musalı, s. [1017]-1030 -- Nurettin Topçu ve ahlak eğitimi / Mustafa Cihan, s. [1031]-1044 -- Japonya ve İngiltere’de değerler eğitiminin incelemesi / Firdevs Güneş, Neslihan Köse, s. [1047]-1058 -- Türkiye ve Kazakistan Cumhuriyeti ilkokullarındaki hayat bilgisi dersi programında yer alan değerlere yönelik amaçların karşılaştırılması / Lyazzat Beisenbayeva, Yücel Gelişli, s. [1059]-1074 -- Azerbaycan’da geleneksel mevsimi oyunlar: içerdiği kutsallık ve mitolojik değerler sistemi / Mehseti İsmayıl, s. [1075]-1087 -- Üniversitelerde öğretmen hazırlığında beceri, ahlak ve insani değerler eğitimi / Fahreddin Yusifov, s. [1089] -1097 -- 21. Yüzyılda Avrupalı Türklerin ana dili eğitimi ve AB göçmen politikası (Almanya örneği) / Abdulkadir İnaltekin, s. [1099]-1139 -- Almanya’da yaşayan Türk çocuk ve gençlerin ana dildeki yetersizliklerinin kültür, ahlak ve değere yansımaları / N. Zehra Berçin, s. [1141]-1148 -- Uluslararası öğrencilerin gözüyle dünyada değerler ve gelecek = Values and future by aspect of international students / Berrin Mazıcı, s. [1149]-1159 -- Türkiye Türkçesi ve Kırgız edebiyatında şiirde sufi kavramı ve eğitim / Camila Bokoyeva, s. [1161]-1169 -- Maarifçilerin tarihi eserlerinde Türk- Müslüman halklarının beceri, ahlak ve değer konularına ilişkin metinler: Sovyet tarihçiliğinde sorunun araştırılma derecesi: farklı yaklaşımlar / Sevinç Qasımova, s. [1171]-1199 -- Bilim felsefesi ve eğitim felsefesi ile ahlak, din ve değerler eğitimi ilişkisi / Zülfü Demirtaş, Servet Balıkcı, s. [1203]-1217 -- Modernleşme sürecinde çözülen aile bağları çerçevesinde aile eğitimi / Zafer Yıldız, s. [1219]- 1231 -- Bilgi ve eylem arasında Mevlana’da estetik değerler eğitimi: Mesnevi merkezli bir okuma denemesi / Rıfat Atay, s. [1233]-1247 -- Çocuklara ahlaki değerleri kazandırmada din eğitiminin rolü / Abdullah Akın, s. [1249]-1262 -- Farklılıkta birlik, hoşgörü ve yaratıcılığın imkanı olarak mistik / sufi felsefe / Abdüllatif Tüzer, s. [1263]-1280 -- Okul öncesi öğretmenlerinin değerler eğitimine ilişkin çocukların farkındalık düzeylerini geliştirmeye yönelik kullandıkları yöntem ve tekniklerin incelenmesi / Elçin Yazıcı, Işıl Yaman Baydar, Yücel Gelişli, s. [1283]-1298 -- Değer aktarıcısı olarak atasözlerinin kullanılmasında bir yöntem önerisi: drama yöntemi / Pınar Bulut, s. [1299]-1312 -- Düşünme becerileri ve değerler eğitimi açısından açık sınıf uygulamaları / İlke Evin Gencel, s. [1313]-1331 -- Ahlak ve değer eğitiminde yerel bir model: Simav yarenlik geleneği / Yusuf Ziya Beydüz, s. [1333]-1349 – Küçük Yürekler İyilik Yapıyor Projesi / Onur Demir, Nihan Karabulut, s. [1351]-1356 – Dürüstlük ve hoşgörü değerlerinin öğretimine yönelik bir uygulama örneğinin değerlendirilmesi (Eskişehir Şehit Mutlu Yıldırım Ortaokulu örneği) / Fatma Ünal, Ferrah Nigar, Nurettin Nigar, Şenol Yaka, s. [1357]-1372 – İlkokul öğrencileri için hazırlanan web tabanlı değerler eğitimi sitesinin tanıtılması / Seher Balcı Çelik, Kemal Özcan, s. [1373]-1389 -- Eğitimin geleceğini inşa etme üzerine bir öneri: Türkiye Okuma ve Yazma Merkezleri (TOYMER) / Ali Fuat Arıcı, s. [1391]-1398 -- İstasyon tekniğine dayalı değerler eğitimi uygulaması: hoşgörü istasyonları / Pınar Yakar, Ali Yakar, s. [1399]-1414 -- Sınıf öğretmeni adaylarının saygı ve sorumluluk değerlerinin öğretimine ilişkin oluşturdukları etkinliklerin değerlendirilmesi / Ebru Uzunkol, s. [1415]-1437 -- Demokratik okul kültürü oluşturmada demokrasi etkinliklerinin rolü / M. Veysel Top, Fatma Gülşah Aktı, Ahmet Feti Kavak, s. [1439]-1447 -- İlkokullarda 2. ve 4. sınıf öğrencilerinin değer ile ahlak kavramlarına ilişkin algıları / Belgin Bal İncebacak, s. [1449]-1467 -- Karakter eğitiminde değerler çatışması ve alışkanlıklar problemi / Mehmet Kasım Özgen, s. [1469]-1499 -- Türkiye’de ahlak ve değerler eğitimi kapsamında okullarımızdaki tarih derslerinde “Millî Bilinç” uyandırma meselesi / Orhan Neçare, s. [1501]-1515.
► 2. Cilt. II. Meşrutiyet döneminde ‘‘ Mekteblere mahsus ilm-i terbiye-i eftal’’ üzerine değerlendirmeler / Necati Çavdar, s. [833]-854 -- Osmanlı devleti döneminde beceri eğitimi uygulamalarına bir örnek: ‘‘ Hamidiye Sanayi Mektebi (Islahhane) ’’/ Nursal Kumaş, s. [855]-875 -- Ahiliğin görgü kuralları ve eğitimde değer anlayışı / Ali Haşim, s. [877]-884 -- Meşrutiyet’ten Cumhuriyet’e Osmanlı basınında ahlak telâkkisine dair yazılar (Arkadaş, Beyanül Hak, İkdam, Malumat, Sebilürreşad, Servet-i Fünun adlı gazete ve dergilere göre) / Emrah Çetin, s. [885]-907 -- Ahlaki eğitim rehberi olarak Azmî Pir Mehmed’in Enîsü’l-Ârifîn’i / Fatih Koyuncu, s. [909]-949 -- Günümüz eğitim sorunlarının çözümünde gelenekten yararlanma: Eşrefoğlu Rûmî örneği / Mustafa Güneş, s. [951]-964 -- Ahlaklı ve medeni nesiller yetiştirmek: malumat-ı medeniye ders kitapları, 1908-1918 / Fatma Tunç Yaşar, s. [965]-984 -- Ahmet Mithat Efendi’nin tiyatrolarında değerler / Mehmet Baştürk, s. [985]-1006 -- Hükümdarlık kurumunun ‘‘mentör’’ü veya liderlik ve yöneticilik eğitiminde ‘‘lala’’ lar / Kenan Ziya Taş, s. [1007]-1015 -- XX. yüzyılda Türkiye’de bilimsel ahlak örneği ve bir karşılaştırma / Vüsale Musalı, s. [1017]-1030 -- Nurettin Topçu ve ahlak eğitimi / Mustafa Cihan, s. [1031]-1044 -- Japonya ve İngiltere’de değerler eğitiminin incelemesi / Firdevs Güneş, Neslihan Köse, s. [1047]-1058 -- Türkiye ve Kazakistan Cumhuriyeti ilkokullarındaki hayat bilgisi dersi programında yer alan değerlere yönelik amaçların karşılaştırılması / Lyazzat Beisenbayeva, Yücel Gelişli, s. [1059]-1074 -- Azerbaycan’da geleneksel mevsimi oyunlar: içerdiği kutsallık ve mitolojik değerler sistemi / Mehseti İsmayıl, s. [1075]-1087 -- Üniversitelerde öğretmen hazırlığında beceri, ahlak ve insani değerler eğitimi / Fahreddin Yusifov, s. [1089] -1097 -- 21. Yüzyılda Avrupalı Türklerin ana dili eğitimi ve AB göçmen politikası (Almanya örneği) / Abdulkadir İnaltekin, s. [1099]-1139 -- Almanya’da yaşayan Türk çocuk ve gençlerin ana dildeki yetersizliklerinin kültür, ahlak ve değere yansımaları / N. Zehra Berçin, s. [1141]-1148 -- Uluslararası öğrencilerin gözüyle dünyada değerler ve gelecek = Values and future by aspect of international students / Berrin Mazıcı, s. [1149]-1159 -- Türkiye Türkçesi ve Kırgız edebiyatında şiirde sufi kavramı ve eğitim / Camila Bokoyeva, s. [1161]-1169 -- Maarifçilerin tarihi eserlerinde Türk- Müslüman halklarının beceri, ahlak ve değer konularına ilişkin metinler: Sovyet tarihçiliğinde sorunun araştırılma derecesi: farklı yaklaşımlar / Sevinç Qasımova, s. [1171]-1199 -- Bilim felsefesi ve eğitim felsefesi ile ahlak, din ve değerler eğitimi ilişkisi / Zülfü Demirtaş, Servet Balıkcı, s. [1203]-1217 -- Modernleşme sürecinde çözülen aile bağları çerçevesinde aile eğitimi / Zafer Yıldız, s. [1219]- 1231 -- Bilgi ve eylem arasında Mevlana’da estetik değerler eğitimi: Mesnevi merkezli bir okuma denemesi / Rıfat Atay, s. [1233]-1247 -- Çocuklara ahlaki değerleri kazandırmada din eğitiminin rolü / Abdullah Akın, s. [1249]-1262 -- Farklılıkta birlik, hoşgörü ve yaratıcılığın imkanı olarak mistik / sufi felsefe / Abdüllatif Tüzer, s. [1263]-1280 -- Okul öncesi öğretmenlerinin değerler eğitimine ilişkin çocukların farkındalık düzeylerini geliştirmeye yönelik kullandıkları yöntem ve tekniklerin incelenmesi / Elçin Yazıcı, Işıl Yaman Baydar, Yücel Gelişli, s. [1283]-1298 -- Değer aktarıcısı olarak atasözlerinin kullanılmasında bir yöntem önerisi: drama yöntemi / Pınar Bulut, s. [1299]-1312 -- Düşünme becerileri ve değerler eğitimi açısından açık sınıf uygulamaları / İlke Evin Gencel, s. [1313]-1331 -- Ahlak ve değer eğitiminde yerel bir model: Simav yarenlik geleneği / Yusuf Ziya Beydüz, s. [1333]-1349 – Küçük Yürekler İyilik Yapıyor Projesi / Onur Demir, Nihan Karabulut, s. [1351]-1356 – Dürüstlük ve hoşgörü değerlerinin öğretimine yönelik bir uygulama örneğinin değerlendirilmesi (Eskişehir Şehit Mutlu Yıldırım Ortaokulu örneği) / Fatma Ünal, Ferrah Nigar, Nurettin Nigar, Şenol Yaka, s. [1357]-1372 – İlkokul öğrencileri için hazırlanan web tabanlı değerler eğitimi sitesinin tanıtılması / Seher Balcı Çelik, Kemal Özcan, s. [1373]-1389 -- Eğitimin geleceğini inşa etme üzerine bir öneri: Türkiye Okuma ve Yazma Merkezleri (TOYMER) / Ali Fuat Arıcı, s. [1391]-1398 -- İstasyon tekniğine dayalı değerler eğitimi uygulaması: hoşgörü istasyonları / Pınar Yakar, Ali Yakar, s. [1399]-1414 -- Sınıf öğretmeni adaylarının saygı ve sorumluluk değerlerinin öğretimine ilişkin oluşturdukları etkinliklerin değerlendirilmesi / Ebru Uzunkol, s. [1415]-1437 -- Demokratik okul kültürü oluşturmada demokrasi etkinliklerinin rolü / M. Veysel Top, Fatma Gülşah Aktı, Ahmet Feti Kavak, s. [1439]-1447 -- İlkokullarda 2. ve 4. sınıf öğrencilerinin değer ile ahlak kavramlarına ilişkin algıları / Belgin Bal İncebacak, s. [1449]-1467 -- Karakter eğitiminde değerler çatışması ve alışkanlıklar problemi / Mehmet Kasım Özgen, s. [1469]-1499 -- Türkiye’de ahlak ve değerler eğitimi kapsamında okullarımızdaki tarih derslerinde “Millî Bilinç” uyandırma meselesi / Orhan Neçare, s. [1501]-1515.
Dil Notu
Bildiriler İngilizce özet içerir.
Emeği Geçenler
Saygın, Arzu Güvenç.
Saygın, Murat.
Saygın, Murat.
Dizi Ek Girişi- Tek Biçim Başlık
AKDTYK Atatürk Araştırma Merkezi yayınları.
