Tarih öğretim yöntemleri / editör Prof. Dr. Muammer Demirel ; yazarlar Prof. Dr. Mustafa Safran [ve 11 kişi daha].

Yer Numarası
A.X/1676
ISBN
9786053180326
Dil Kodu
Türkçe
Kütüphane
Türk Tarih Kurumu Kütüphanesi
Basım Bildirimi
3. baskı.
Yayın Bilgisi
Ankara : Pegem Akademi, 2016.
Fiziksel Niteleme
xi, 282 sayfa : şekil, harita, şema, tablo ; 23 cm
Bibliyografi, vb. Notu
Bibliyografik bilgi içerir.
İçindekiler Notu
1. BÖLÜM. TARİH BİLİMİNİN GELİŞİMİ / PROF. DR. MUAMMER DEMİREL. Tarihin Anlamı -- Tarih Hakkında Sözler -- Tarih ve Bilim -- Bilimsel Tarihçiliğin Gelişimi -- 2. BÖLÜM. TÜRKİYE’DE TARİH ÖĞRETİMİNİN GELİŞİMİ / PROF. DR. MUSTAFA SAFRAN. Tarih Dersinin Okul Programlarına Girişi ve Yaygınlaşması -- Tarih Öğretiminin Amaçlarının Gelişimi -- Tarih Öğretim Programının İçeriği -- Öğretim Yöntem ve Teknikleri -- Tarih Ders Kitapları -- 3. BÖLÜM. II. MEŞRUTİYET DÖNEMİ TARİH ÖĞRETİMİ VE TARİH DERS ÖRNEĞİ / YRD. DOÇ. DR. ŞAHİN ORUÇ -- 4. BÖLÜM. TARİH ÖĞRETİMİNİN AMAÇLARI / YRD. DOÇ. DR. RAMAZAN KAYA. Tarihin Değeri -- Tarih Öğretiminin Amaçları -- 5. BÖLÜM. TARİH DERSLERİNDE KAVRAM ÖĞRETİMİ / YRD. DOÇ. DR. AHMET S. CANDAN. Kavramların Özellikleri -- Kavramların İşlevi -- Kavramın Öğretimi -- 6. BÖLÜM. TARİH DERSLERİNDE YEREL TARİH, MÜZE VE ÖREN YERLERİNİN KULLANIMI / DOÇ. DR. BAHRİ ATA. Tarihsel Arka Plan -- Yeni Başlayan Tarih Öğretmeni İçin İlk Adım : İl Yıllıkları ve Diğer Kaynaklar -- Tarih Eğitiminde Yerel Tarih Unsurları Neler Olabilir? -- Sosyal Etkinlikler Yönetmenliği, Eğitim Gezileri Genelgesi ve Gerektirdikleri -- Türkiye’de Müze ve Ören Yerleri -- 7. BÖLÜM. TARİH ÖĞRETİMİNDE KAYNAK KULLANIMI / YRD. DOÇ. DR. RAMAZAN KAYA, PROF. DR. AHMET ALİ GAZEL, YRD. DOÇ. DR. ZEKERYA AKKUŞ. Tarih Öğretiminde Yazılı Kaynakların Kullanımı -- Tarih Öğretiminde Sözlü Tarih Kullanımı -- Tarih Öğretiminde Sözlü ve Yazılı Edebiyat Ürünlerinin Kullanımı -- 8. BÖLÜM. TARİHSEL BECERİLERİN ÖĞRETİMİ / PROF. DR. DURSUN DİLEK, YRD. DOÇ. DR. GÜLÇİN DİLEK. Değişimin Bilimi veya Değiştirilmiş Bilim -- Öğrencilerde Tarihsel Düşünme ve Bilişsel Gelişim -- 9. BÖLÜM. TARİH ÖĞRETİMİ VE DEMOKRASİ / YRD. DOÇ. DR. AYDIN GÜVEN. Demokrasi ve Eğitim -- Tarih Öğretimi ve Demokratik Değerler -- 10. BÖLÜM. TARİH ÖĞRETİMİ VE ÖĞRENME TEORİLERİ / PROF. DR. İSMAİL H. DEMİRCİOĞLU. Öğrenme Kuramı Nedir? -- Davranışçı Yaklaşım -- Bilişsel Yaklaşım -- Yapılandırmacılık -- 11. BÖLÜM. ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ / YRD. DOÇ. DR. İBRAHİM TURAN. Yöntem Seçimi -- Öğretmen Merkezli (Direkt) Öğretim Yöntemleri -- Karşılıklı Öğretim Yöntemleri -- Öğrenci Merkezli Öğretim Yöntemleri -- 12. BÖLÜM. KARŞILAŞTIRMALI LİSE TARİH PROGRAMLARI / PROF. DR. MUAMMER DEMİREL, YRD. DOÇ. DR. İBRAHİM TURAN. Tarih Eğitiminin Amaçları -- Tarih Eğitimiyle Kazandırmak İstenen Beceriler -- Tarih Derslerinin İçeriği -- 13. BÖLÜM. TARİH ÖĞRETİMİ KONUSUNDA SEÇİLMİŞ BİBLİYOGRAFYA / YRD. DOÇ. DR. ŞAHİN ORUÇ. Tarih Öğretimi İle İlgili Kitaplar -- Tarih Öğretimi İle İlgili Makaleler -- Tarih Öğretimi İle İlgili Osmanlıca Makaleler.
Emeği Geçenler
Demirel, Muammer, editör.
Safran, Mustafa, ortak yazar.